Pyörävuokrauksen ehdot

Osapuolet

Kauppias

Myötätuuli Oy
Jupiterinkatu 1,

21600 Parainen

puh. 0400 820 778
info(at)myotatuuli.fi 

Y-tunnus: 

Asiakas

Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Myötätuuli Oy:n Internet-palveluissa.

Vuokrausehdot:
Pyörät sijaitsevat toimipisteessämme Jupiterinkatu 1, Parainen.
Vuokrauksen oletuslähtöpaikka on  Myötätuuli Oy:n toimipiste.

Pyörät voidaan kuljettaa myös muualle toimestamme. Kuljetuksesta veloitamme 0,50€/km + lautan yli viedessä lisäksi 10€/h kuljetusajasta + alv 24%.

Maksu:
Joko käteisellä lähtiessä, Visma Payllä tai Mobilepay välityksellä.

Vuokrausehdot:

  • Myötätuuli Oy ei ole vastuussa vuokratun polkupyörän kadottamisesta, hävittämisestä, vahingoittamisesta, tuhoamisesta tai ilmenevistä epäkohdista sovittuna vuokra aikana.
  •  Asiakkaalla on täysi vastuu vuokratusta polkupyörästä sovittuna vuokra aikana.
  • Polkupyörän hävitessä tai vahingoittuessa asiakas on korvausvelvollinen sekä velvollinen ilmoittaa asiasta Myötätuuli Oy:lle mahdollisimman pian. Polkupyörän hävitessä tai vahingoittuessa Myötätuuli Oy:llä on oikeus periä asiakkaalta lisämaksu joka kattaa kaluston arvon tai vahingon korjauksen. Kadonneesta avaimesta Myötätuuli Oyllä on oikeus periä 25€:n korvaus.
  • Myöttuuli Oy ei ole vastuussa mistään tapaturmista, onnettomuuksista tai loukkaantumisista sovittuna vuokra-aikana.
  • Asiakas on velvollinen palauttamaan kaluston vuokrasopimuksessa mainitun ajan mukaisesti.
  • Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme ja hintoja tarpeen mukaan.

Varaaminen

  • Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
  • Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
  • Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
  • Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
  • Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
  • Peruutukset on tehtävä

 Peruutukset ja muutokset

  • Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.

  • Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
  • Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin:
    • Siirto voidaan tehdä vain kerran.
    • Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
    • Siirron tulee tulee tapahtua viimeistään 1 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.
    • Siirtopalkkio on [XX] eur (sis. alv.)
    • Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko vuokrahinta riippumatta peruutusajankohdasta.

Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus

  • Ylivoimaisen esteen sattuessa (force majeure) voi Myötätuuli Oy irtisanoa vuokrasopimuksen. Irtisanomisesta ilmoitetaan viivytyksettä kohteen vuokranneelle asiakkaalle.

  • Asiakkaalla on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin.
  • Force majeure -esteen takia irtisanotusta vuokrasopimuksesta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.

Vahinkojen korvaukset

  • Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Kuluvien osien rikkoutumisesta vastaa Myötätuuli Oy.

  • Myötätuuli Oy ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.

Valitukset

  • Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
  • Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
  • Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
  • Jos asiakas ja kauppias veivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.